Новини від компанії «Юритмікс»
Музична спадщина: Roland F701
Сьогодні розбираємо звучання новітнього цифрового фортепіано від Roland. Модель F701, яка з`явилася в цьому році і прийшла на зміну популярної моделі F140, привертає увагу елегантністю, компактністю, відмінним дизайном і якістю обробки. В цій моделі зосереджені всі новітні розробки та досягнення Roland у виробництві цифрових фортепіано.
Новітній процесор з величезним обчислювальним ресурсом і відмінно зарекомендувавша себе, перевірена часом клавіатура PHA4 Standard об`єднані в цьому чудовому інструменті. Можна нескінченно довго перераховувати технічні характеристики і функціональні можливості цього цифрового фортепіано, але оскільки це саме цифрове фортепіано, нас в першу чергу цікавить характер його звучання при відтворенні основного тембру – концертного роялю.
На перший погляд може здатися, що звучання Roland F701 нібито сухе, стримане. Але при більш серйозному, вдумливому прослуховуванні починаєш розуміти – це концепція, філософія побудови звукового образу. І починає здаватися, що десь ми такий звук вже чули, чули, але забули. Так, такий звуковий почерк був характерний для кращих аудіозаписів класичного академічного роялю золотої ери стерео звучання, стерео звукозапису.
Адже звучання цифрового фортепіано – це, хоч як крути, відтворення звуків, попередньо записаних, які пройшли процеси цифрового моделювання і відтворених звукопідсилювальним трактом і акустичною системою. Відчуття дещо сухого і стриманого, але при цьому насиченого звучання ні що інше, як неухильне дотримання фірмою Roland кращих традицій і досвіду звукорежисерів покоління 70-80х років ХХ Століття. Для індустрії звукозапису/звуковідтворення саме ця епоха стала епохою творчих пошуків, вдосконалення звукозаписуючих/звуковідтворювальних трактів, впровадження цифрового звукозапису і відтворення фонограм.
Саме ці роки стали своєрідним «зоряним часом» для звукорежисерів-класиків. Звукорежисерів, які володіли колосальними технічними знаннями, навичками, які перетворили суху теорію чисел і фізику процесів у процес творчий. Процес творчий, але завжди підпорядкований науковому досвіду, строго слідуючий технічній обґрунтованості в побудові мікрофонного поля при стерео звукозаписі. А це практично завжди схема «XY», що дає той самий впізнаваний і характерний сухий звук з чудовою артикуляцією і тембровим розмаїттям при звукозаписі класичного фортепіано при дуже помірній ролі ревербераційних процесів в приміщенні звукозапису.
Як і в області музичного, літературного, художнього мистецтв, кожна епоха дарувала світовій спадщині видатних особистостей, так і в області класичної звукорежисури в ту саму «золоту» епоху прославилися багато видатних звукорежисерів. В цьому відношенні, на наш погляд, кращі роботи створили німецькі звукорежисери, такі як, наприклад Günter Hermanns або Klaus Hiemann. Ці видатні звукорежисери працювали і «творили» на найстарішій та найавторитетнішій в індустрії звукозапису класичної музики студії звукозапису Deutsche Grammophon.
Ось цей самий характерний «тембр золотої епохи» і відтворює наше чудове цифрове фортепіано Roland F701! Чому ж на початку цієї статті ми сказали, що такі слухові враження вже грунтовно призабуті? У сучасній індустрії академічного звукозапису система «XY» практично не застосовується. Звукорежисери, як правило, використовують систему «AB», що дає більш широку стерео панораму і кілька перебільшену роль ревербераційної складової приміщення звукозапису.
Такий звуковий портрет акустичного роялю іноді дає непоганий смаковий результат, але все ж назвати таку фонограму професійною виходить з досить великими застереженнями. На загальній індустріальній хвилі, такий звуковий почерк застосовують і багато виробників недорогих цифрових фортепіано, бажаючи зробити звучання своїх інструментів більш ефектним, панорамним.
Найчастіше за цим ховається бажання виробника замаскувати деякі огріхи цифрової обробки звучання своїх цифрових фортепіано або недостатній обчислювальний ресурс вбудованого процесору. Крім того, при такій побудові стерео панорами при одночасному звучанні великої кількості звуків (складні акорди або пасажі, використання демпферної педалі в творах романтичного складу, наприклад Ф. Шопена), звучання втрачає прозорість і диференціацію. Звучання зливається в «звукову кашу».
Фірма Roland, як визнаний лідер в сфері створення цифрових фортепіано, не бажає йти на компроміс. Свідомо обираючи філософію побудови звукового простору як «XY», демонструє прецизіонну роботу алгоритмів цифрового моделювання в своїх продуктах. Будь-які неточності роботи звукового процесору, всі його огріхи або недостатній обчислювальний ресурс в цьому випадку було б видно як на долоні. Але їх просто немає. І в цьому є «сила Бренду»!
Звучання основного тембру роялю і всіх інших тембрів преміально чисте, прозоре, дуже зібране, артикульоване і при цьому неймовірно багате за тембровим складом. При цьому немає навіть натяку на втрату прозорості звукового образу при одночасному звучанні великої кількості звуків. Дана філософія єдина для всієї лінійки оновлених в цьому році моделей цифрових фортепіано фірми: Roland FP30X, Roland FP60X, Roland FP90X, Roland RP701 і, звичайно ж, для нашого сьогоднішнього гостя - чудового в усіх відношеннях Roland F701!
Автор – Олексій Павлов
Інформацію і світлини надала компанія «Юритмікс»,
Інтернет-магазин музичних інструментів, звукового,
DJ та світлового обладнання «Intermuzika»