Про новини у світі музики від компанії «Комора»
Точка зору: FOH-інженер про цифрове мікшування та Soundcraft Vi6
Досвідчений FOH-інженер Джон Дельф розповів про свій досвід цифрового мікшування для audiomediainternational.
Нещодавно, я мікшував звук для переможця проекту «X-Factor» Джеймса Артура на трьох окремих європейських фестивалях. Завдяки логістиці та зручному розташуванню локацій, мені вдалося використати три дуже різних консолі. Оскільки в наші дні соціальні мережі є невід’ємною складовою суспільного життя, я згадав цей факт у публікації на Facebook. Тоді інженер, якого я дуже поважаю, запитав мене: «Яка консоль, на твою думку, є найкращою для цифрового мікшування?».
Я подумав, що це дійсно хороше запитання, оскільки усі ці нові пульти виконали свою роботу на славу, всі вони мають прекрасні характеристики, проте не кожному фахівцю випадає можливість випробувати їх як слід у невеликому проміжку часу, щоб виникла можливість якісно їх порівняти. Якщо вирушаєш у концертні тури і працюєш з одним і тим же мікшерним пультом протягом тривалого часу, то вивчаєш його вздовж і впоперек. Проте, використовуючи одну і ту ж консоль, можна втратити нові розробки інших виробників.
Є багато інженерів, які завжди вимагають свій улюблений пульт, і мають на це вагомі причини. Але що трапляється, коли прибуваєш на фестиваль і не можеш використовувати саме ту консоль, яку хочеш?
Можливість швидкого налаштування власного файлу на новому мікшерному пульті є дуже важливим пунктом для інженера. Проте існує декілька моделей консолей, на яких зробити це – не таке вже і легке завдання, оскільки їхня пропускна здатність може бути доволі проблематичною. Порівняння простоти користування та робочої поверхні – це тема для окремої статті, яка може розтягнутися на багато сторінок, тож повернемося до питання мікшування.
По суті, кожна консоль відчутно відрізняється звучанням одна від одної, подібно до того, як звучання гітари Fender відмінне від звучання інструментів Gibson або Rickenbacker. Але що може бути краще для оператора? Впродовж трьох днів мені довелося використовувати три різні консолі: DiGiCo SD12, Soundcraft Vi6 та Avid S6L.
Digico SD12
Мені сподобався цей пульт. Він звучить чисто. Доведеться потрудитися, щоб трохи ознайомитись з ним, проте напрочуд легко зорієнтуватися? як з ним працювати. Мікс може звучати професійно, хоч інколи і дещо двовимірно. Вбудована система Multi Comp – справжній «козир у рукаві», є завершальним елементом мікшування, завдяки якому вокал звучить якісно. Також система забезпечує вірне налаштування робочої поверхні. Я з меншим ентузіазмом ставлюся до деяких інших консолей у діапазоні стандартного відхилення через те, що у них всього один екран. Такий мікшерний пульт чудово підійде, якщо вам до вподоби чистий звук у стилі поп-музики.
Soundcraft Vi6
Повернувшись до консолі Soundcraft після року використання пульта DiGiCo та аналогових налаштувань, я був радий знову почути цей класний пульт. Soundcraft Vi6 – це найбільш енергійний мікшерний пульт. Він крутий. Я вважаю, що з цієї консолі можна видобути звук, який досі залишається найближчим до аналогового. Але якщо трохи перебільшити з тиском, звук може стати дещо хрустким. Мікс на цій консолі завжди вдалий, якщо ви поціновувач потужного та енергійного звуку.
Avid S6L
Виглядає, що це чи не найбільш музичний пульт, з дуже приємною присутністю вокалу в загальному міксі, а також – теплими низами (хоч цього і можна досягти лише з хорошими сабвуферами). Цього разу я вдруге використав дану модель консолі, і мої враження залишилися такими ж добрими, як і були вперше. Стерео-мікс дуже цілісний, а глибина звуку – хороша. Схоже, що ця модель знаходиться посередині між попередніми двома, адже вона може звучати як енергійно, так і дуже чисто.
А як щодо решти?
Після цих фестивалів, мої думки спрямовані на пульти інших виробників: я вважаю, що консолі Midas звучать тепло, проте робоча поверхня занадто жорстка, тож вона доволі повільна в керуванні. Їм бракує сенсорного екрану, тому вони потребують модернізації робочої поверхні для того, щоб іти в ногу з часом. Моделі Pro X, 6 і 9 – цілком хороші, але з Pro2 і 1 дуже важко швидко працювати. Я не маю багато досвіду роботи з консолями Alen & Heath D-Live, але враження від цих пультів, які у мене є, – добрі. Сподіваюсь, я отримаю шанс познайомитися з ним ближче. Консолі марки SSL Live – це дуже хороший мікшерний пульт. Його мікси відмінні і, безумовно, мають звук «студійної якості».
Підбиваючи підсумки, можу сказати, що існує багато хороших мікшерних пультів, і якщо вам не вдається створити якісний мікс на жодному з них, то це означає, що ви не вмієте мікшувати. Мій особистий вибір зводиться до консолі з якою можна якнайшвидше розібратися, відчути себе максимально комфортно під час користування, а також віддати їй перевагу у загальному звучанні.
Фактично, вибір може впасти на консоль, яка забезпечує конкретній групі найкраще звучання на сцені, подібно до того, як ви обрали б відповідний тип гітари для отримання конкретного звуку. Усі вищезазначені консолі чудово справляються з мікшуванням.
Інформацію надала компанія «Комора»
Читайте ще статті від компанії «Комора»:
- Austrian Audio: підсумки року, співпраця з Depeche Mode та плани компанії на 2022 рік
- Професійні повнорозмірні навушники Hi-X55 від Austrian Audio: огляд новинки
- Компанія Obsidian Control Systems представила нову лінійку DMX-приладів NETRON
- JBL Professional звучить у київському ресторані Vino e Cucina (літній майданчик)
- Навушники Austrian Audio Hi-X65: нова розробка австрійських інженерів