Допомога у пошуку фахової інформації про музичні інструменти та обладнання:

Отримати інформацію від певного члена Асоціації: закритий

Новини у світі музики

Євробачення-2019: «Дозволь собі мрію»

 

 

Одне з найвизначніших музичних подій року відбулося за безпосередньої участі 140 бездротових мікрофонів Sennheiser.

Заключний етап 64-го міжнародного пісенного конкурсу «Євробачення» приймав Ізраїль. Фінальний концерт, що проходив на спеціально обладнаній для цього урочистого заходу сцені в одному з величезних павільйонів виставкового центру Expo Tel Aviv, цьогоріч відвідали загалом близько 10000 любителів музики, і ще понад 180 мільйонів чоловік з різних куточків світу (включаючи Австралію) дивилися пряму трансляцію виступів фіналістів у телеефірі.

Чи варто дивуватися тому, що в технічному плані рівень всіх трьох грандіозних шоу (двох півфіналів і фіналу) традиційно зашкалював, до того ж конкурсні виступи проходили не в одному, а у двох залах.

В рамках договірних відносин з компанією AgorA, офіційним технічним партнером Eurovision Song Contest, компанії Sennheiser та Kilim (ізраїльський партнер марки) сформували і направили організаторам конкурсу цілу бригаду досвідчених фахівців, які допомагали планувати й налаштовувати бездротові мікрофонні та моніторні системи на етапі підготовки до концертів, а також надавали підтримку в усьому, що стосується управління частотами і радіочастотного моніторингу безпосередньо під час самих музичних шоу. Аудіосистема, розгорнута фахівцями AgorA, Sennheiser та Kilim на Євробаченні-2019, включала 140 бездротових мікрофонів Sennheiser серій Digital 6000 і Digital 9000, а також ще 42 окремих канали і 196 бездротових поясних приймачів систем персонального моніторингу Sennheiser серії 2000.

 

 

Так здійснилася мрія Дункана Лоуренса,
переможця 64-го пісенного конкурсу "Євробачення" (фото Ральфа Лармана)

 

«Власне, вся складність технічної роботи на Євробаченні-2019 якраз і полягала в тому, що виступи проходили в двох залах Expo Tel Aviv, притому, що був ще й третій, де розташовувався прес-центр, - пояснює Фолькер Шмітт, керівник відділу експлуатації та обслуговування клієнтського обладнання компанії Sennheiser. - Великий зал з головною сценою конкурсу і просто величезною світлодіодною стіною вміщував 7500 глядачів. Плюс, другий зал з так званою Зеленою кімнатою, в ньому розміщувалися 2000 глядачів, і для них виступи транслювалися теж на величезній відеостіні».

Підготовча фаза частотного планування для Фолькера Шмітта і його команди почалася ще в перших числах березня з ретельного вимірювання й аналізу радіочастотного середовища на місці проведення конкурсу.

«Спочатку ми вирахували всі зайняті частоти у самому виставковому комплексі Expo Tel Aviv і за його межами, потім порівняли зібрані дані з даними попередніх таких вимірювань і отримали таким чином максимально широку основу для нашого майбутнього частотного плану. В процесі була виявлена досить помітна активність в діапазоні DVB-T, втім частотний функціонал нашої Digital 6000 дозволив виокремити достатньо місця для всіх мікрофонів і навушників, - підкреслив Шмітт. - У план включили також прес-центр, щоб уникнути в подальшому потенційних проблем з перешкодами від бездротового обладнання представників преси у тих випадках, коли якась зі знімальних груп вирішить підійти ближче до основної сцені чи до Зеленої кімнаті в другому залі».

Організацією роботи прес-центру та зокрема бездротового обладнання журналістів займалися фахівці ізраїльської компанії Kilim.

 

 

Бригада технічних експертів Sennheiser на Євробаченні-2019:
Герхард Спіра, Крістіан Альмер Фредеріксен і Фолькер Шмітт (фото Ральфа Лармана)

 

 

… Йонас Несбі, Кевін Юнг, Ян Кім та Меїр Кілім
(за кадром залишилися Рената Ліма та Вінсент Тільгенкамп)

 

Монтаж та налаштування системи

У ході обладнання бездротової радіочастотної інфраструктури на місці особлива увага, звичайно ж, була приділена розташуванню приймача і передавальних антен. У відповідь на питання про те, що найбільше ускладнювало роботу на цьому етапі, Шмітт виділив, насамперед, велику відеостіну в Зеленій кімнаті:

«Вона хоч і значно поступалася в розмірах фантастично величезній світлодіодній стіні головної сцени, проте в радіочастотному спектрі генерувала дуже сильні перешкоди, і щоб гарантовано їх обійти, довелося вкрай скрупульозно прораховувати місця для антен. Тому для Зеленої кімнати, де, як ви знаєте, ведучі спілкувалися з артистами, вирішено було виділити відразу пару приймаючих антен A 2003, а також пару пасивних антен A 5000-CP для більш якісної передачі сигналів систем моніторингу».

«А ще прямо перед одним з виступів якось несподівано виникла проблема з костюмом однієї з ведучих, - згадує з посмішкою Фолькер. - Виявилося, що її сукня майже повністю складається з металевих ниток і чи не ідеально екранує поясний передавач, котрий дівчина планувала носити під нею. Нам вдалося швидко розтлумачити суть проблеми організаторам і костюмерам. І в кінцевому підсумку ми домовилися, що передавач все-таки треба буде надіти поверх сукні. Довелося в буквальному сенсі на ходу винаходити щось на кшталт паска для двох бездротових передавачів, та спільними зусиллями і цю задачку ми теж вирішили».

 

 

Щоб «металеве» плаття не екранувало бездротовий поясний SK 6000,
для нього був терміново розроблений особливий пасок (фото Ральфа Лармана)

 

«Ну, ви ж розумієте, коли такого роду пригоди відбуваються безпосередньо перед самим початком шоу, то це, скажімо так, дещо вражає. Насправді ж, ми завжди прагнемо до того, щоб наша робота була якомога «нуднішою». Оскільки це означатиме, що ми всі добре попрацювали, провели належну підготовку, а значить, все обладнання правильно встановлене і налаштоване, належним чином випробуване і багаторазово протестоване. Простіше кажучи, все працює саме так, як треба, без збоїв і перешкод».

Спектральний моніторинг

Авжеж, у ході заходу такого високого рівня, як Євробачення, ціла команда висококваліфікованих фахівців безперервно контролює й захищає виділений частотний діапазон.

Адже, незважаючи на незліченну кількість оголошень, що нагадують і попереджають про те, що, коли бездротове обладнання заздалегідь не зареєстроване у організаторів, то в межах відведеної для шоу території використовувати його не можна, завжди знаходяться «ентузіасти», котрі примудряються якимось чином проігнорувати всі попередження.

Наприклад, на цей раз «всього» 39 таких неавторизованих користувачів були своєчасно виявлені та «знешкоджені» до того, як їх техніка встигла перешкодити проведенню генеральної репетиції, півфіналів і тим більше фінальної частини конкурсу.

 

 

Бездротова аудіосистема конкурсу Євробачення-2019 –
це 44 двоканальних мікрофонних приймача
і 21 двоканальний передавач систем персонального моніторингу
(фото Ральфа Лармана)

 

Дозволь собі мрію

За останні декілька років у фахівців Sennheiser, що працюють на Eurovision Song Contest, сформувалася добра традиція допомагати благодійним організаціям у містах, які приймають фінали конкурсів. Цього року цю традицію підтримав також й ізраїльський дистриб`ютор марки, компанія Kilim, яка до фірмової кави на благодійному стенді Sennheiser запропонувала гостям конкурсу смачну домашню випічку, приготовану сім`єю Кілім. Виручену від продажу кави та частувань суму (3300 шекелів) співробітники Sennheiser вирішили потроїти і разом зі своїми колегами з Kilim усі зібрані гроші передали дитячій лікарні імені Рут Раппапорт в місті Хайфа. Окрім того, четверо юних пацієнтів цієї лікарні та їх батьки отримали запрошення на перший півфінальний концерт конкурсу, де на них чекала також спеціальна екскурсія за лаштунки Євробачення-2019.

 

 

Євробачення-2019 стало незабутньою пригодою для чотирьох пацієнтів
ізраїльської дитячої лікарні імені Рут Раппапорт (фото Ральфа Лармана)

 

І ще дещо, про всяк випадок

Бездротові системи Sennheiser для сцени і Зеленої кімнати надав офіційний технічний партнер конкурсу, компанія AgorA, аналогічне обладнання для прес-центру Євробачення-2019 поставила компанія Kilim. Однак і бригада фахівців Sennheiser приїхала до Тель-Авіву теж не з порожніми руками і завбачливо прихопила з собою на захід цілу колекцію спеціалізованих рішень, що, як виявилося, теж сталися у нагоді.

«Ми привезли кілька гарнітур, що були виготовлені спеціально для жіночої половини колективу ведучих та укомплектовані замість стандартних навушників IE 40 PRO висококласними внутрішньоканальними IE 500 PRO. Також надали пару бездротових мікрофонів SKM 9000 в особливих, сріблястих корпусах конкурсантам з Росії. Між іншим, саме з цієї причина ведучі шоу теж були переведені на SKM 9000».

Варто також відзначити, що з самих перших репетицій виступів, що розпочалися за чотири тижні до фінальної частини конкурсу, на концертних майданчиках Євробачення-2019 постійно працювали експерти з радіочастотного моніторингу від компанії Sennheiser.

«Склад бригади ми постійно змінювали, - уточнює Фолькер Шмітт. - У підсумку вона виявилася майже такою ж інтернаціональною, як і сам цей пісенний конкурс. У нас був один наш співробітник з Нідерландів, котрий, само собою, в фіналі радів найбільше, два хлопця з Данії, один бразилець, один кореєць і три німця. Безумовно, ми всі дуже задоволені тим, як вдалось налагодити співпрацю з технічною командою організаторів, і особливо з хлопцями з AgorA».

Короткий перелік мікрофонного обладнання Sennheiser
на пісенному конкурсі «Євробачення-2019»:

  • 44 двоканальних мікрофонних приймачі EM 6000;
  • 48 бездротових поясних передавачів SK 6000;
  • 115 кастомних головних гарнітур до бездротових передавачів для учасників і ведучих шоу;
  • 68 ручних передавачів SKM 6000 з мікрофонними капсюлями MD 9235 для артистів;
  • 16 ручних передавачів SKM 9000 COM з мікрофонними капсюлями MD 9235 для інтерв`ю за лаштунками і ведучих;
  • 2 мікрофони SKM 9000 в спеціальному виконанні для учасників з Росії;
  • 6 командних адаптерів KA 9000 COM для поясних передавачів;
  • 21 зарядна станція L 6000 з зарядними модулями для акумуляторів передавачів SK 6000, SKM 6000 і SKM 9000.

Перелік систем персонального моніторингу Sennheiser
на пісенному конкурсі «Євробачення-2019»:

  • 21 двоканальний моніторний передавач SR 2050 IEM;
  • 4 антенні суматори;
  • 196 поясних моніторних приймачів EK 2000 IEM (в тому числі 36 приймачів для Мадонни).

Із перерахованого у цьому списку обладнання для аудіозабезпечення Зеленої кімнати і прес-центру конкурсу задіяні були по 12 каналів бездротової мікрофонної системи Digital 6000 з 6 ручними і з 6 поясними бездротовими передавачами для кожного. Окрім цього, 8 каналів системи персонального моніторингу Sennheiser 2000 IEM було виділено для Зеленої кімнати, і 2 - для прес-центру.

Перелік антенного обладнання Sennheiser на пісенному конкурсі «Євробачення-2019»:

  • 15 од. A 5000-CP;
  • 14 од. A 2003;
  • 12 од. A 1031;
  • 1100 метрів високочастотного кабелю.

 

Інформацію надала компанія «Індіго М’юзік»