Новини від компанії «Комора»

Чому Ленні Кравіц працює на акустичних системах JBL VTX: інтерв’ю FOH-інженера американського музиканта

 

 

Виступ Ленні Кравіца у Базелі, Швейцарія. Для організації виступу використані система JBL VTX, програмне забезпечення JBL Perfomance Manager та калькулятор лінійних масивів Line Array Calculator

 

FOH-інженер Лоуренс Квіглі та Френк Мюллер з компанії Audio Tech вже протягом багатьох років довіряють акустичним системам JBL VTX, калькулятору лінійних масивів Line Array Calculator та програмному забезпеченню Performance Manager. Нещодавно Harman поспілкувався зі звукоінженерами артиста і дізнався, чому вони продовжують покладатися на технології JBL VTX.

Виступ Ленні Кравіца у Базелі, Швейцарія. Для організації виступу використані система JBL VTX, програмне забезпечення JBL Perfomance Manager та калькулятор лінійних масивів Line Array Calculator

Лорі, розкажіть нам про свою історію у роботі із туровим звуком та про досвід до співпраці із Ленні?

– Я почав працювати з Ленні наприкінці 2003 року, хоча туровим звуком я займався вже наприкінці 70-х: спочатку в Австралії, потім у Лондоні, а згодом – у США. Серед колективів, з якими я працював – Aerosmith, KISS, Ozzy Osbourne, Motley Crüe, Whitesnake та багато інших чудових груп 80-90-х років.

Яким був ваш перший досвід роботи із системою JBL VTX?

– Я використовую продукти JBL від самого початку своєї кар’єри. Протягом багатьох років я озвучував виступи Ленні за допомогою системи JBL Vertec. Колись ми вирушили у тур з першою системою JBL VTX у Європі. Це був перший досвід використання акустичної системи VTX. І за деякий час роботи із нею він обернувся великим успіхом.

Чому вам подобається працювати з обладнанням JBL і з серією VTX зокрема?M.

– Система кріплень, як і система транспортування на платформі працює дуже добре, що дозволяє зручно провозити обладнання на сцену. Це дуже важливо, оскільки монтаж обладнання не має додавати затримки у робочому процесі. В наші дні простота розгортання системи є надзвичайно важливою.

 

 

Лінійні масиви JBL VTX під час озвучення туру Ленні Кравіца

 

Яка ваша улюблена особливість системи VTX?

– Її звук. Виняткова чистота середніх регістрів та висока якість звучання вокалу. За що я завжди любив працювати з JBL, так це за те, що випромінювачі систем JBL не змінюють звучання при коливаннях потужності – звук повністю відповідає всім 90-а дБ. Під час виконання може зазвучати гітарне соло чи будь-що інше – і якість звучання системи залишиться незмінною. Деякі системи вимагають, щоб ви просиділи над ними цілий вечір, налаштовуючи звучання то на 1 дБ вище, то на 1 дБ нижче. Деякі системи звучать гучно, але варто зіграти баладу – і їхнє звучання стає глухим. Система VTX звучить послідовно при будь-якій гучності: чи голосно, чи тихо.

Що ви можете сказати про те, як системи VTX обробляють звук у нижніх регістрах?

– Як я вже згадував, я люблю середні регістри, але низи у системах VTX також звучать чудово. Ви маєте можливість інтегрувати звучання бас-гітари у мікс саме там, де воно повинно бути. Я використовую багато сабвуферів. На ринку є занадто багато сабів, які звучать голосно, але грають лише одну ноту.

 

 

Лінійні масиви JBL VTX під час виступу Ленні Кравіца на арені Accor Hotels у Парижі

 

Як ви налаштовуєте систему?

– Я вважаю, що найважливішою частиною мого дня є правильне налаштування системи. Ми використовуємо передню частину сцени як точку відліку і розташовуємо звукове обладнання відповідно.

Якщо система розгорнута належним чином, вам не потрібно витрачати багато додаткового часу. Налаштування – це щось особисте, у кожного є власний спосіб. Я використовую вимірювальний мікрофон DBX RTA-1 та Smart. Моя робота – підготувати систему таким чином, щоб вона звучала дуже схоже кожного разу, тому міксувати з нею легко. Люди, які виглядають заклопотаними під час зведення, зазвичай, вже своїм виглядом дають зрозуміти, що звукова система від початку їм не сподобалася.

Френк Мюллер окремо розповів про використання програмного забезпечення JBL Line Array Calculator (LAC) та програмного забезпечення Performance Manager для налаштування звучання системи у приміщенні.

 

 

Лорі Квіглі, FOH-інженер Ленні Кравіца

 

Френку, як вам працюється з калькулятором лінійних масивів JBL Line Array Calculator та програмним забезпеченням Performance Manager?

– Я використовую LAC з перших днів виходу у світ турового обладнання серії VerTec. Прогноз, який дає LAC, і результат, який ми чуємо пізніше в реальному житті, дуже добре співпадають одне з одним. Наша мета – підготувати систему, тому її звучання дуже подібне від шоу до шоу. Коли я обчислюю кути, то завжди намагаюся охопити FOH-позицію Лорі з найкращою можливою частотною характеристикою порівняно з частотним відкликом по всій площі приміщення. Логіка цього проста: що якщо добре звучить у FOH-позиції – добре повинно звучати і на решті локацій.

 

 

Наприклад, якби я вирішив звузити кути для зведення у позиції Лорі, то він, напевно, налаштував би пару частот у діапазоні HI, щоб система звучала добре у своїй зоні, в той час, як звучання у більшості інших секторів прослуховування було би тьмяним. Тож LAC дає мені дуже гарне уявлення про те, що відбувається у просторі, а також – надає мені можливість підготувати Лорі звукову систему, яку можна легко налаштувати.

 

Інформацію надала компанія «Комора»